loading...
mansore235
محمدی بازدید : 23 پنجشنبه 20 آذر 1399 نظرات (0)

 





آنر به دنبال تبدیل شدن به برترین برند در بازار موبایل چین است و ظاهرا در همین راستا مذاکراتی را برای خرید چیپست‌های قدرتمند اسنپدراگون کلید زده است.

آنر تا مدتی قبل به عنوان زیرمجموعه‌ هواوی فعالیت می‌کرد و به واسطه تحریم‌های این شرکت چینی امکان استفاده از چیپست‌های جدید کوالکام یا سرویس‌ها و اپ‌های گوگل نداشت. این شرکت علی‌رغم محدودیت‌ها توانسته بود در مدتی کوتاه بخشی از بازار را به خود اختصاص دهد اما پس از جدایی از هواوی در پی تبدیل شدن به بازیگر اصلی در این حوزه است.

اواخرماه گذشته هواوی تایید کرد که با هدف خروج آنر از زیر بار تحریم‌های ایالات متحده، زیرمجموعه خود را به کنسرسیوم تازه تاسیس «Shenzen Zhixin» می‌فروشد که از کارگزاران و توزیع کنندگان آنر تشکیل شده است. ظاهرا این اقدام نتیجه داده و منبعی نزدیک به کوالکام از مذاکرات پشت پرده بین این دو شرکت و احتمال توافق آنها برای استفاده از چیپست‌های اسنپدراگون خبر داده است. ظاهرا مذاکرات بین آنها نیز به خوبی پیش رفته و در آستانه توافق قرار دارند. حتی گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر عرضه یک پرچمدار قدرتمند با چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ به گوش می‌رسد.




پیش از این خبرهایی در مورد معرفی سری آنر V40 با چیپست‌های مدیاتک منتشر شده بود اما در صورتی که این توافق عملی شود دوباره شاهد عرضه گوشی‌های این شرکت با تراشه‌های کوالکام خواهیم بود که طرفداران بیشتری در بازار دارند.

«ژائو مینگ»، مدیرعامل آنر طی جلسه‌ای با کارکنان شرکت صراحتا از تصمیم آنها برای تبدیل شدن به برترین برند بازار چین پرده برداشته که طبیعتاً به معنی تلاش آنها برای پشت سر گذاشتن هواوی و شیائومی خواهد بود. هدف آنها البته تنها قدرت‌نمایی در حوزه موبایل نیست و به گفته ژائو محصولات دیگری را نیز به بازار عرضه خواهند کرد.



منبع : digiato.com


 

 

 

 

محمدی بازدید : 24 سه شنبه 18 آذر 1399 نظرات (0)




 بیمارستان نیوهمپشایر که در یکی از ایالت‌های مهم آمریکا قرار دارد، جهت تماس کمتر کادر درمانی خود با بیماران کرونا، به ربات‌ها روی آورده است. بیمارستان کودکان در دارتموث هیچکاک در لبنان نیز از این فناوری استفاده می‌کند. آن‌ها با استفاده از ربات‌های کنترل از راه دور که به آیپدها متصل هستند، به کمک بیماران می‌روند. آن‌ها از این ربات‌ها برای اهداف بهداشتی از راه دور و ارتباطات با بیماران استفاده می‌کنند.
این خدمت که به کادردرمانی در کمتر شدن قرار گرفتن در معرض بیماران کرونا کمک کرده و به مصرف کمتر تجهیزات محافظت شخصی نیز کمک می‌کند. ربات‌های مجهز به باتری می‌توانند به تنهایی وارد اتاق‌های بیماران شوند و یک iPad روی پایه را ارائه دهند. این امر نیاز اعضای کارکنان برای مراجعه به اتاق های بیمار را با PPE کامل و صرفا برای تحویل قرص کاهش می‌دهد، بنابراین به حفظ منابع کمک می‌کند.
لزوم وجود پزشک در مراحل درمانی بیمارانمریدیت مک مارتین، مدیر پزشکی مرکز جک بیرن درتموث-هیچکاک برای مراقبت از تسکین و مراقبت از بیمارستان گفت: باز نگه داشتن خطوط ارتباطی برای حمایت عاطفی از بیماران بسیار مهم است، بلکه همچنین به افراد متخصص کمک می‌کند تا بیمار را بشناسند و آنچه که برای آن‌ها مهم است را تشخیص دهد.
این ربات‌ها توسط تیمی از مهندسان و داوطلبان محلی، از جمله دانشجویان تیم مسابقات رباتیک مرکز فعالیت‌های شغلی و فناوری منطقه هارتفورد (Vt) ساخته شده‌است. دارتموث-هیچکاک قصد دارد کاربرد ربات‌ها را گسترش دهد و آن‌ها را در سایر مناطق بیمارستان از جمله بخش اورژانس نیز بکار بگیرد.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 

محمدی بازدید : 163 جمعه 14 آذر 1399 نظرات (0)




شرکت اپل همواره به امنیت بسیار بالای محصولات خود و همچنین رعایت حریم شخصی کاربرانش شهرت داشته است؛ اما ظاهرا این شرکت بزرگ در بروزرسانی‌های اخیر خود باعث به وجود آمدن مشکلی شده است که به هکرها امکان دسترسی به اطلاعات کل دستگاه از طریق شبکه WiFi را می‌دهد. این موضوع توسط یکی از افراد ماهر در موضوع امنیت شبکه در فضای مجازی منتشر شده و وی در این رابطه اعلام کرد که ایرادی در گوشی‌های آیفون پیدا کرده است که باعث می‌شود هکرها بتوانند به تمامی آیفون‌های موجود در اطراف خود دسترسی پیدا کنند.
این هکر همچنین اعلام کرد توانسته است تمامی عکس‌های موجود در گالری آیفون‌های موجود در اطرف خود را مشاهده و حتی برخی از آن‌ها را برای خود ذخیره کند؛ گفتنی است این فرد به ایمیل‌ها و پیام‌های خصوصی کاربران نیز دسترسی پیدا کرده و به نوعی گوشی کاربران را از دور کنترل کرده است.

نحوه دسترسی هکرها به اطلاعات آیفونهکرها برای استفاده از این نقص امنیتی احتیاج به اتصال به شبکه وای فای متصل به یک گوشی آیفون خواهند بود که پیدا کردن رمز شبکه وای فای یک مودم برای یک هکر کار بسیار ساده‌ای است. هکرها پس از اتصال به شبکه وای فای مشترک با گوشی کاربر، شروع به استخراج اطلاعات موجود در گوشی فرد قربانی خواهند کرد.
در اوایل سال جاری نیز سیستم عامل iOS با مشکلی در کد نویسی پایه خود مواجه شد، اما اوایل امسال زمانی بود که اپل وجود این مشکل را اعلام کرد و مشخص نیست از چه زمان یاین مشکل روی سیستم عامل این شرکت وجود داشته و تاکنون چند هکر از آن استفاده کرده‌اند. با این حال باید منتظر بود و دید در بروزرسانی آینده شرکت اپل این مشکل حل خواهد شد یا همچنان اپل قصد بی توجهی به این باگ امنیتی را دارد.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 

محمدی بازدید : 134 جمعه 14 آذر 1399 نظرات (0)






 آژانس فضایی اروپا که با نام ESA شناخته می‌شود به تازگی قراردادی ۱۰۲ میلیون دلاری را امضاء کرده تا با کمک یک استارت‌آپ سوئیسی اولین شرکت پاک‌سازی مدار زمین در فضا را تشکیل دهد. این شرکت سوئیسی که Clear Space SA نام دارد قرار است قطعاتی که از موشک‌های ارسال شده به جا مانده را از فضا جمع کند و برای استفاده دوباره و بازیافت به زمین بیاورد.
وسیله‌ای که قرار شده با استفاده از آن مدار را پاک‌سازی و قطعات را جمع‌آوری کنند Vespa نام دارد. این دستگاه در سال ۲۰۱۳ به عنوان نگه دارنده ماهواره‌های فضایی استفاده می‌شد. دستگاه مذکور به تنهایی ۱۱۲ کیلوگرم وزن دارد. فرآیند پاک‌سازی فضایی در حالی اتفاق می‌افتد که متخصصان فضایی چندین سال است که از خطر وجود قطعات معلق در فضا خبر می‌دهند و سازمان‌ها را به اقدامی برای جمع‌آوری آن‌ها دعوت می‌کنند.
خطرات اصلی قطعات معلق در مدار زمینوجود قطعات ماهواره‌ها و موشک‌های فضایی نه تنها آلودگی زیادی در مدار ایجاد می‌کند بلکه باعث کاهش عملکرد ماهواره‌ها نیز می‌شود. بر اساس اطلاعاتی که مدیر آژانس فضایی اروپا در کنفرانس روز سه‌شنبه مطرح کرد، بیش از یک میلیون قطعه در مدار زمین وجود دارد. وی همچنین اظهار داشت در خیلی از موارد این قطعات معلق به ماهواره‌ها و موشک‌های ارسال شده برخورد کرده‌اند.
طبق اطلاعات منتشر شده توسط سازمان آژانس فضایی اروپا فرآیند جمع‌آوری قطعات از مدار فضا با همکاری Clear Space SA در سال ۲۰۲۵ اجرا می‌شود و آن‌ها برای انجام این فعالیت دستگاه Vespa را با استفاده از موشک Clear Space 1 به مدار زمین می‌فرستند. سازمان آژانس فضایی اروپا همچنین اظهار داشته سالانه حدود ۱۰۰ دستگاه بی‌استفاده در فضا قرار می‌گیرد و به همین دلیل آن‌ها نیاز دارند که سرویسی برای جمع‌آوری قطعات در فضا را تشکیل دهند. گفتنی است؛ مسئولان شرکت سوئیسی Clear Space SA در نظر دارند با گذر زمان فعالیت خود را توسعه دهند و قطعات بیشتری را جمع‌آوری کنند.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 

محمدی بازدید : 47 جمعه 14 آذر 1399 نظرات (0)





 شرکت Alphabet’s Loon که مسئولیت پرتاب بالون‌های ارائه دهنده اینترنت در بخش استراتوسفر زمین را بر عهده دارد، به تازگی اعلام کرده است که این شرکت قصد دارد سیستم کنترل بالون‌های خود را از کارمندانش گرفته و این مسئولیت را بر عهده نرم افزارهای طراحی شده توسط این شرکت و هوش مصنوعی مخصوص خود واگذار کند. به این ترتیب بالون‌های اینترنتی موجود در جو زمین از این پس به وسیله هوش مصنوعی شرکت Loon کنترل خواهد شد؛ در حال حاضر این بالون‌ها توسط یک تیم کاملا مجرب هدایت می‌شود.
پیشرفت هوش مصنوعی در ایام اخیر باعث شده است بسیاری از شرکت‌های بزرگ به جای کارمندان خود از این فناوری استفاده کنند. هوش مصنوعی استفاده شده در بالون‌های شرکت Alphabet’s Loon از روش آزمون و خطا استفاده خواهد کرد، در این روش هوش مصنوعی و ربات یه انخاب خود تصمیمی در وضعیت بالون خواهد گرفت، برای مثال فرمان انتقال بالون به یک زاویه خاص را خواهد داد، اما در صورتی که این تصمیم اشتباه باشد یا امکان بروز آسیب به بالون را به وجود آورد، هوش مصنوعی به سرعت از تصمیم خود صرف نظر کرده و جهت حرکت بالون را تغییر می‌دهد. گفتنی است اشتباهات ثبت شده توسط هوش مصنوعی در حافظه آن ذخیره شده و دیگر آن را تکرار نخواهد کرد.
همکاری گوگل با Alphabet’s Loon  برای طراحی هوش مصنوعیعلاوه بر این شرکت مذکور اعلام کرده که با کمک تیم هوش مصنوعی گوگل توانسته است به سیستم کنترل پرواز خود از طریق شبیه سازی رایانه‌ای نحوه کنترل درست یک بالون را آموزش دهد. گفتنی است در حال حاضر هوش مصنوعی شرکت Alphabet’s Loon در حال آموزش و یادگیری بر بستر شبیه سازی مجازی است و این شرکت قصد دارد در آینده نزدیک از آن به طور رسمی برای استفاده در صنایع خود استفاده کند.


منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 

محمدی بازدید : 23 جمعه 14 آذر 1399 نظرات (0)








‌نمی‌توان با راندن خودرو گوگل مپ در اطراف کهکشان راه شیری آن را به تصویرکشید. خوشبختانه، اطلاعات جدید جمع آوری شده توسط رصدخانه فضایی گایا، متعلق به آژانس فضایی اروپا دقیق‌ترین نقشه این کهکشان تاکنون را ارائه می‌کند. نقشه این پروژه اکنون شامل تقریباً ۲ میلیارد ستاره می‌شود و به این آژانس کمک می‌کند تا به تاریخچه کهکشان راه شیری پی ببرد. دانشمند و معاون پروژه ماهواره گایا وابسته به آژانس فضایی اروپا در بیانیه‌ای گفت: «داده‌های جدید گایا برای ستاره شناسان مانند یک گنج کشف شده خواهد بود».
این اطلاعات جدید نه تنها تعداد کل ستارگان که طی هفت سال نگاشته شدند را نزدیک ۲ میلیارد نشان می‌دهد، بلکه شامل «یک آمار دقیق از بیش از ۳۰۰ هزار ستاره در همسایگی کیهانی ما» یعنی ستارگانی با فاصله ۳۲۶ سال نوری از خورشید، هم می‌شود. دانشمندان معتقدند عدد ۳۰۰ هزار ۹۲ درصد از ستارگان آن ناحیه را در بر می‌گیرد. این آمار از داده‌های قدیمی که به سال ۱۹۹۱ برمی‌گردد، ۱۰۰ برابر بیشتر است.
از اطلاعات قدیمی در دسترس گذاشته است. در حقیقت، این داده‌ها آنقدر دقیق هستند که معلوم شده است مسیر خورشید یک خط صاف نیست، بلکه کمی انحنا دارد.
نقشه سه بعدی کهکشان راه شیری امکان پیش بینی دقیق حرکت ستاره‌ها را داردرئیس علوم فضایی در آژانس فضایی بریتانیا گفت: «گایا در هفت سال گذشته به آسمان‌ها چشم دوخته بود، و از محل قرارگیری و شتاب ستارگان نقشه برداری می‌کرده است». «به کمک تلسکوپ‌های آن، اکنون دقیق‌ترین اطلس سه بعدی از میلیارد‌ها ستاره را در اختیار داریم که تاکنون سابقه نداشته است».
به گزارش آژانس فضایی، این نقشه جدید به منجمان کمک می‌کند حرکت ۴۰ هزار ستاره را تا ۱.۶ میلیون سال آینده پیش بینی و تجسم کنند. عرضه این هفته اولین بخش از دو قسمت است، که انتظار می‌رود از دومین قسمت در سال ۲۰۲۲ رونمایی شود. شروع جمع آوری آمار ستاره‌ای گایا در سال ۲۰۱۳ بود.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 

محمدی بازدید : 166 جمعه 07 آذر 1399 نظرات (0)
 اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده با انتشار گواهی ثبت اختراع جدید اپل نشان داد که این کمپانی قرار است در آینده از تکنولوژی Force Touch در Touch Barهای مک‌بوک استفاده کند.
انتظار می‌رود در سال آینده اپل MacBook های خود را با طراحی جدید و احتمالاً مجهز به چیپ ست Apple Silicon متعلق به خود این شرکت رونمایی کند. اکنون، پیش از آن، یک گواهی ثبت اختراع جدید توسط این غول کوپرتینویی توسط اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده منتشر شده است.
این گواهی ثبت اختراع نشان می‌دهد که اپل حق ثبت اختراع نوار لمسی جدیدی را به نام خود ثبت کرده است که تقریباً مشابه نسخه فعلی است، با این تفاوت که از تکنولوژی Force Touch بهره می‌برد و می‌تواند فشار لمسی‌های مختلف روی صفحه را برای انجام اقدامات مختلف تشخیص دهد.
پتنت جدید Touch Bar با تکنولوژی Forse Touchتکنولوژی Force Touch که اولین بار در Apple Watch ظاهر شد، در سال 2015 در پد لمسی MacBook نیز استفاده شد. این شرکت همچنین این تکنولوژی را در iPhone 6s با عنوان 3D Touch معرفی کرده بود اما بعداً استفاده از این تکنولوژی در خط تولید آیفون‌ها متوقف شد.
در حال حاضر، با توجه به گواهی ثبت اختراعی که منتشر شده، چگونگی استفاده اپل از تکنولوژی  Force Touch در نوار لمسی مک‌بوک‌های خود مشخص شذه است. اگر نمی‌دانید Touch Barچیست باید گفت که Touch Bar یک نوار OLED تعاملی کوچک در بالای صفحه کلید در مدل های MacBook Pro است.
این گواهی حق ثبت اختراع جدید اپل تأیید می‌کند که حضور Touch Bar حداقل برای مدل‌های MacBook Pro  آینده همچنان حاضر خواهد بود، حتی اگر بسیاری از کاربران به دلیل لمس‌های تصادفی از اضافه شدن  این بخش جدید استقبال نکنند و یا وجود آن را مفید ندانند.
منبع : کلیک 
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 7
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 31
  • بازدید ماه : 81
  • بازدید سال : 355
  • بازدید کلی : 1,009